איך הצילה מכונת שטיפת כוסות את מפלס הכנרת – על פרש קאפ וחיסכון

  • עמוד הבית
  • איך הצילה מכונת שטיפת כוסות את מפלס הכנרת – על פרש קאפ וחיסכון

מי מאיתנו שגדל בשנות השמונים לא זמזם את הלהיט- "חבל על כל טיפה" בכל פעם שרק חשב על מים ונתקף מצפון עז כשעשה מקלחת של יותר מ 30 שניות ולא מחזר את מי הגשמים. בתור ילדים היינו בחרדה קיומית כי ישראל מתייבשת. ואכן, מקורות המים העיקריים של ישראל, שחלק גדול משטחה הוא מדברי, הם ימת הכנרת, מספר מאגרי מי תהום ובשנים האחרונות- התפלת מי הים.

כמות המשקעים הממוצעת בארצנו היא נמוכה ומספקת בקושי את צרכי האוכלוסייה הגודלת. מקוואות המים המתוקים בישראל מוגבלים ביחס למקוואות המים המלוחים, מעבר לכך ישנו חשש סביר כי אם מפלס הכנרת ירד אל מתחת לרף מסוים, לחץ המים ישתנה בצורה משמעותית, מה שייצור מפל אוסמוזי, המים המלוחים המצויים תחתיה יישאבו מעלה וימליחו את מי הכנרת.

אזרחי ישראל מורגלים מגיל צעיר לחשוב על מים כעל מצרך נדיר ומחפשים תדיר דרכים לחסוך בהוצאות המים. רוב המים בארץ נצרכים על ידי חברת מקורות ומשונעים בעזרת המוביל המים הארצי. זה משמש כעורק המים הראשי ומאפשר ניצול יעיל של משאבי המים והעברתם מהצפון הגשום אל המרכז והדרום הדלים במים.

כיום, מתקני ההתפלה אמנם מספקים פתרון גם לשנים שחונות וכבר מספר שנים שהמשק לא נקלע למצוקת מים, ועדיין, זהו משאב חשוב, שכדאי לשמור עליו ולמנוע בזבוז מתי שרק ניתן.

מדיחי כלים או שטיפה ידנית, לא על המצפון לבדו

אז במדינה בה המים אינם מצויים בשפע, לא מן הנמנע שהשיח סביב הדרכים לחסוך במים, להמעיט בשימוש, למחזר ולהתפיל הוא שיח שכיח אצלינו כמעט לפחות כמו שיחות על מזג האויר הנפלא אצל הבריטים. לא פלא שהדיון בנוגע למה חסכוני יותר- מכונת שטיפת כוסות, או בשפה העממית – מדיח כלים משרדי, בייתי או תעשייתי. על סוגייה מרתקת ומשמעותית זו, יותר מנשמח לענות, ולשים סוף לוויכוח המפלג, פעם אחת ולתמיד והעיקר שתנוח הרוח, ואתם תוכלו לשטוף כוסות וכלים מבלי שהמצפון שלכם יעבוד שעות נוספות. כי עם מצפון לא באמת חוסכים מים.

אנו שמחים להביא לכם את הבשורה החד משמעית כי בסוגיית "מה חסכוני יותר מדיח כוסות וכלים או ברז מים וזוג ידיים" ניצחו באופן גורף כל מכונות שטיפת הכוסות והכלים למיניהן. התוצאות מבוססות מחקרים רבים שנעשו בארצות הברית ואשר הפריחו את המיתוס הטוען כי מדיח כוסות ומכונות שטיפת כוסות וכלים צורכים כמות גדולה יותר של אנרגיה ומים ואינם תורמים לסביבה. כמה כיף לגלות שההיפך הוא הנכון. בעוד שמדיח הכלים הסטנדרטי משתמש במחזור הדחה אחד בתוכנית קצרה בממוצע של 10 ליטרים מים, שטיפה ידנית תצרוך בדרך כלל כ-15 ליטרים. כלומר, עד 5 ליטר יותר. לאורך תקופה של 10 שנים, מדיח כלים ישתמש בערך במחצית מכמות המים בהשוואה לשטיפת כלים ידנית ועל הדרך יחסוך לכם שעות של עבודה קשה, יובש בידיים ומירמור כללי.

שוברים מיתוסים

באותה נשימה נשמח לשבור מיתוסים נוספים בכל הקשור למדיחי הכלים כגון הטענה כי מדיחי הכלים הם שטחי חממה לחיידקים וכי שטיפה ידנית היא יסודית יותר. לא נכון. האמת היא שכל מדיח זקוק לתחזוקת ניקיון אבל קחו למשל את מדיח הכוסות המשרדי – שם הכוסות נמצאות תחת תחלופה גבוהה של ידיים ומשתמשים, או מדיח כלים תעשייתי המתמודד עם לכלוך קשה. מדיח הכלים עובד על מים בטמפרטורה גבוהה ובתכוניות ניקוי ייעודיות והוא יודע לחטא ולחסל את החיידקים על הכלים וגם את אלו העלולים להצטבר בתוך המדיח.. כמו כן (ועכשיו כדאי שתשבו),מחקרים הראו כי סקוץ' הכלים הוא בעליה המאושרים של כמות חיידקים הזהה לזו שיש בצואת אדם, לא פחות.

מדיח כוסות משרדי, לשטוף כוסות בסטייל – ולחסוך

בשנת 2023 אם יש לכם משרד ובמשרד מטבחון, ועדיין אין לכם מדיח כוסות משרדי חרף כל האמור פה, תחשבו שוב. מדיח כוסות משרדי נותן לכם, את כל הפונקציות של מדיח כלים ובעיקר שמירה על היגיינה, נוחות וחסכון במים, כל זה רק בקטן ככה שתוכלו להניח אותו אפילו על השיש.

פרש קאפ - חסכון

שיתוף:

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

הצורך וההמצאה
FRESHCUP™

כמו רוב הדברים הטובים, FreshCUP הוא מוצר שעונה על צורך. למעשה, היה זה ספל קפה פשוט, או בעצם המחסור בספל כזה, שהביא לפיתוחו של FreshCUP!

לפני מספר שנים אבי קפצן-בדומה לעשרות אלפי עובדים ברחבי ישראל, קם למטבח במטרה להכין כוס קפה. הכיור היה מלא בכוסות וכפיות מלוכלכות כך נולדה ההברקה – שתמיד תהיה כוס נקייה!

 

היתרונות ב-freshcup

שוטף כוסות וסכו"ם ב-30 שניות

מדיח כוסות וסכו"ם ב-30 שניות

משמיד 99.9% מהחיידקים

משמיד 99.9% מהחיידקים

חיסכון ב-30% בהוצאות הרכש

חיסכון ב-30% בהוצאות הרכש

אקולוגי וידידותי לסביבה

אקולוגי וידידותי לסביבה

המוצר עבר בדיקות איכות מחמירות

המוצר עבר בדיקות איכות מחמירות

איכות פרמיום נקי, מבריק וחסכוני

איכות פרמיום נקי, מבריק וחסכוני

דילוג לתוכן