הפחתת השימוש בחד פעמי

  • עמוד הבית
  • הפחתת השימוש בחד פעמי

על משברים ומדיח כלים קטן

על משבר האקלים בטוח שמעתם, עניין די רציני, אפקט החממה שמאיים לחמם את הכוכב שלנו ככה שאפילו הבנות במשרד יבקשו להוריד את הטמפרטורה במזגן, קרני השמש הבלתי מסוננות, פליטת פחמן דו חמצני הפשרת הקרחונים. בקיצור, יש איזו תחושה שהאיזון הופר, ואולי לנו, לבני האדם יש איזו יד ורגל בדבר.

יש מה לעשות עם זה, אבל כמו שמראים המחקרים, יפה דקה אחת קודם. משבר האקלים הוא מונח המשמש לתיאור ההשלכות של שינוי האקלים והתחממות כדור הארץ. למעשה כשאנו אומרים משבר האקלים אנו מתארים את דחיפות הטיפול מתוך הנחה כי כבר בעתיד הקרוב תתרחש הסלמה חמורה שתתאפיין במזגי אויר קיצוניים, תופעת טבע קשות ועליית הטמפרטורה בקצב מהיר. יש כאלה שאומרים שכל זה כבר קרה…

על מנת להאט את הקצה חייבים לייצר שינויים בהרגלי הצריכה של האנושות ובכלכלה העולמית. על מנת להבין את הקשר בין הכוסות בהן אתם בוחרים לשתות את הקפה שלכם, מדיח כוסות קטן ומשבר האקלים נלך כמה צעדים אחורה בזמן.

איך זה קורה

זה התחיל עם החור באוזון. האוזון הוא למעשה שכבת גז המשמשת מעטפת הגנה לכדור הארץ. היא מייצרת הגנה מפני קרינת השמש הקטלנית. קרני  UVB UVC מסוגלות לחדור לתוך התא החי ולהרוס אותו  או וליצור מוטציות וממאירות. בשנת 1980 הזדעזעו החוקרים לגלות ירידה חדה, של 40% אחוזים בערך, בריכוז האוזון באטמוספרה, בעיקר מעל יבשת אנטרקטיקה. תמונות לוויין שמיפו את ריכוז האוזון הציגו לראווה את ה"חור" שנפער בשכבת האוזון מעל הקוטב הדרומי ואוסטרליה.

ב-16 בספטמבר 1987 נחתם "פרוטוקול מונטריאול", שהיה אחת האמנות הגלובליות הראשונות לענייני הסביבה. הפרוטוקול אסר את השימוש בפריאונים וחייב הגבלה הדרגתית של ייצורם התעשייתי. בנובמבר 2018 פרסם האו"ם דוח שלפיו חלק מהאזורים הדלילים עתידים להשתקם לגמרי עד שנת 2030, ואחרים – עד 2060.

האם זה עזר? כן.

האם הבעיות נעלמו? ממש לא.

הלך החור באוזון, הגיע אפקט החממה. מהו אפקט החממה? גזים שנפלטים לאטמוספירה, בעיקר CO2 מונעים מחום להיפלט החוצה מכדור הארץ, וכך הוא הולך ומתחמם, בקצב מהיר יותר מאשר הוא מתקרר.

לא טוב.

כל אחד הוא אור קטן וכולנו אור איתן

הקשר בין פלסטיק למשבר האקלים הוא הדוק כמו רומיאו ויוליה. הפלסטיק אינו מתכלה, הוא נשאר מתפורר לחלקיקי ננו פלסטיק, שוטף את הים והיבשה וגם חוזר אלינו ומזהם את מי השתיה, המזון והחקלאות. מעבר לפגיעה הישירה בעולם החי בו אנו נכללים, ייצור פלסטיק לסוגיו ותעשיית האנרגיה, כלומר חברות הפחם, הנפט והגז הטבעי, ותעשיית הפלסטיק תורמת רבות לפליטות גזי חממה ולמשבר האקלים. אז אתם יושבים במשרד וחייבים שוט קופאין על מנת להמשיך לתפקד, ניגשים למטבחון שאין בו מדיח כוסות משרדי, מוציאים מהשרוול כוס חד פעמית ומשכנעים את עצמכם שכוס אחת קטנה לא תזיק ובטח לא תפתור את המשבר. תחשבו שוב. תחשבו כמה אנשים כמוכם בכל רגע נתון עומדים מול סיטואציה דומה וחושבים את אותו הדבר. בגדול אימוץ השימוש בכוסות רב פעמיות וביטול הצורך בחד פעמי בהחלט יעשו את העבודה. הפתרון- מדיח כלים שולחני או מדיח כלים קטן, היודעים לשטוף כוס ב 30 שניות, בערך הזמן שלוקח לכם להתכופף לארון ולהוציא את שרוול החד פעמי, הוא פתרון שמעבר לנוחות רגעית, תומך במגמה הירוקה להצלת כדור הארץ.

מתקדמים לסביבת עבודה אקולוגית

אז אם אתם בעלי משרד המשמש עובדים רבים והמטבחון שלכם משמש תחנת עגינה לכלל מכורי הקופאין, אל תעצמו עיניים והצטרפו למגמה הירוקה, הפחיתו את השימוש בחד פעמי. מדיח קטן הוא פרקטי, קומפקטי וידידותי למשתמש. מעבר לשמירה על איכות הסביבה, מדיח כלים משרדי ייתן מענה גם לשמירה על היגיינה ובטווח הארוך גם יחסוך לכם הוצאות חד"פ.

שוטף כלים פרש קאפ

שיתוף:

Facebook
LinkedIn
WhatsApp

הצורך וההמצאה
FRESHCUP™

כמו רוב הדברים הטובים, FreshCUP הוא מוצר שעונה על צורך. למעשה, היה זה ספל קפה פשוט, או בעצם המחסור בספל כזה, שהביא לפיתוחו של FreshCUP!

לפני מספר שנים אבי קפצן-בדומה לעשרות אלפי עובדים ברחבי ישראל, קם למטבח במטרה להכין כוס קפה. הכיור היה מלא בכוסות וכפיות מלוכלכות כך נולדה ההברקה – שתמיד תהיה כוס נקייה!

 

היתרונות ב-freshcup

שוטף כוסות וסכו"ם ב-30 שניות

מדיח כוסות וסכו"ם ב-30 שניות

משמיד 99.9% מהחיידקים

משמיד 99.9% מהחיידקים

חיסכון ב-30% בהוצאות הרכש

חיסכון ב-30% בהוצאות הרכש

אקולוגי וידידותי לסביבה

אקולוגי וידידותי לסביבה

המוצר עבר בדיקות איכות מחמירות

המוצר עבר בדיקות איכות מחמירות

איכות פרמיום נקי, מבריק וחסכוני

איכות פרמיום נקי, מבריק וחסכוני

דילוג לתוכן